marți, 1 septembrie 2015

O iubită care să îi spele, să îi calce, să îi gătească

O mătușă îmi povestește dezamăgită că fiul ei, imigrant în Anglia, va împărți apartamentul închiriat cu un alt băiat, iar nu cu o fată, cum și-ar fi dorit ea.

- Are timp să găsească o iubită, nu vă neliniștiți, încerc eu o consolare.

- I-am zis: hai, mă, mamă, nu se putea să stai și tu cu o fată, cu o iubită? Așa mult îmi fac griji pentru el, că nu e îngrijit pe acolo! Voiam să aibă și el pe careva să îi spele, să îi calce, să îi gătească!

Mamă de băiat, de! Știe că cineva trebuie să o înlocuiască pe lângă băiatul gata de însurat și să îi preia sarcinile. Asta este învoiala între generații, nu? Femeia - mamă de băiat oferă femeii - iubite un bărbat tânăr de îngrijit, de servit. Pentru asta l-a crescut cu iubire maternă, neștiutor în a se îngriji mai mult de un spălat ș-un pieptănat.

Pentru asta și-a crescut și mama de fată fiica. Să știe să coasă, să calce, să gătească. Non stop aud la mamele de fete cum își pregătesc ele fiicele să fie bune gospodine. Orice coace în cuptor micuța fată este aplaudat și pozat și chiar postat pe net. Orice coase stârnește valuri de aprobări și încurajări. Mintea fetiței dornice să placă este spălată și înălbită și apretată frumos de mama bineintenționată. Daa, ăsta e drumul, fata mamei! Ce fată bună și ascultătoare... Cândva, un bărbat - soț va mârâi binevoitor în fața răsfățului culinar și a casei frecate lună de această promițătoare mică gospodină.

Iată cum își îmbrățișează condiția toate aceste femei, mama de băiat, mama de fată și fiica. Colaborează fericit pentru a lăsa în servitute sexul lor pe mai departe.

Pe mine nu m-a pregătit mama să devin gospodină și uite așa nici nu m-am mai încadrat vreodată în categorie. Nu m-a învățat niciuna dintre glorioasele activități care mi-ar fi revenit în viață, după cum toată lumea știe, din cauza sexului meu de servitoare. Dar până să o aclamați ca feministă pe mama, redau și motivul ei:

- Când te vei mărita, nu vei avea încotro, vei învăța atunci să le faci pe toate. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu