miercuri, 27 ianuarie 2016

Femeile nu prea iau Nobeluri...

Îi arăt mândră colegului meu de muncă lucrarea pe care luasem notă maximă la facultate.
- "Reflecții asupra genialității în literatura feminină"... citește el titlul.
- Este despre femei ca autoare de literatură și despre cum se spune că ele nu au geniu, explic eu bucuroasă.
- Da, chiar, că voi nu prea luați Nobeluri, zice el răsfoind paginile.
- Păi... despre asta și vorbesc acolo. Redau mai multe păreri și apoi vorbesc despre prejudecăți...
- Dar nici în filosofie nu sunt femei, continuă sigur pe el.
- Ăăă... nu trebuie să citești chiar tot, mă răzgândesc eu. Uită-te doar așa, puțin.
- Vezi că ai scris aici despre o carte că e "Glamour", îmi atrage el atenția. Știam că doar revistele se numesc așa.
- Există și carte cu numele ăsta. E pentru tinere.       
- Da? se miră el neîncrezător și-mi restituie paginile.
Și cam cu asta mi s-a soldat lăudatul. Pentru că el nu stăpânea subiectul și nici nu-l interesa. Nu-l interesa nici să acorde timp preocupării mele, în care nu era dispus să descopere ceva de calitate. S-a limitat la a-și juca rolul de privilegiat, încercând o corijare a mea, de ansamblu, reamintindu-mi că noi, femeile, suntem nicăieri, dar și personală, pe text.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu